Generelt om Eika Bedrift
-
Kan en bedrift ha flere kortholdere på sin avtale?Ja, en bedrift kan ha flere kortholdere registrert på bedriftens kredittavtale.
-
Hvor mange kort kan jeg bestille?Hver kortholder i bedriften kan ha ett Eika Bedrift (kredittkort).
-
Hvordan henter jeg PIN-koden på Eika Bedrift?
PIN-koden sendes hjem til kortholders folkeregistrerte postadresse etter at Eika Bedrift er bestilt. Selve kortet sendes alltid til bedriftens adresse registrert i
Brønnøysundregistrene, merket med kortholders navn. Har du ikke mottatt PIN-koden må du ta kontakt med kundesenteret vårt. -
Hvordan kan jeg endre kredittgrensen på kortet?
Signaturberettiget/prokurist (eller andre med fullmakt) kan endre kredittgrensen på kredittkortet i Overblikk.
Signaturberettiget/prokurist (eller andre med fullmakt)kan søke om å endre kredittrammen til bedriften din gjennom Eika Kredittbank. Ta kontakt med vårt kundesenter på telefon (+47) 915 03 850.
-
Kan to personer signere på kredittkortsøknaden?
Ja, flere personer kan i fellesskap signere elektronisk med BankID på vegne av bedriften.
-
Hvordan oppretter man EHF - faktura?
EHF står for Elektronisk Handels Format, som er et standard format for elektroniske fakturaer. Stadig flere bedrifter krever elektroniske faktura når de kjøper og selger produkter og tjenester. Der eFaktura blir tilgjengelig for privatkunder i nettbanken, kan EHF-faktura gå rett inn til mottaket i regnskapssystemet ditt. Vi gjør oppmerksom på at bedrifter ikke kan opprette eFaktura-avtale.
Bedriften må være registrert i ELMA-registeret som mottaker av EHF før faktura kan opprettes. Har du spørsmål vedrørende denne registreringen, ta kontakt med regnskapsføreren din. Dersom bedriften er registrert som mottaker av EHF-faktura i ELMA-registeret, vil vi automatisk sende våre fakturaer som EHF.
EHF-faktura har flere gunstige fordeler:
• Spar tid og ressurser på elektronisk håndtering av faktura
• Mindre tid til manuell behandling – mer tid til kjernevirksomheten din
• Elektronisk faktura, kreditnota og purring vil spare miljøet for papir og sending av dokumenter med fly- og biltransport til posten
• Bare ett sted å levere og hente dokumentene -
Jeg ønsker et kredittkort med privatansvar. Tilbyr dere det?
Ja, vi tilbyr kredittkortet Business med privatansvar. Kortet anbefales først og fremst til enkeltmannsforetak.
-
Innlogging med BankID
Nå blir det enda enklere å bruke Overblikk og logge inn på Mitt bedriftskort-appen. BankID vil alltid bli brukt ved førstegangsregistrering i appen. Du skal også alltid bruke BankID når du logger inn i Overblikk.
Fordelen med å bruke BankID ved pålogging er at du slipper å huske brukernavn og passord. Du kan bruke både BankID eller BankID på mobil på samme måte som ved pålogging i nettbank.
En viktig endring som kommer i Mitt bedriftskort appen er at kortholder blir bedt om å bruke BankID ved første gangs bruk. Dette vil også gjelde for eksiterende kunder som allerede har lastet ned appen. Her vil også kortholder få generelle spørsmål om seg selv, og som vi som bank er pålagt å innhente.