Med mobilbanken har du de aller fleste banktjenester lett tilgjengelig på mobilen. Du har mulighet til å logge inn og godkjenne betalinger ved hjelp av fingeravtrykk- eller ansiktsgjenkjenning - enklere enn det blir det ikke.
Sjekk saldo og bevegelser på kontoene dine
Betal dine regninger. Enkelt og trygt!
Kjøp, se og endre forsikringer
Få full oversikt over din fonds- og pensjonssparing
Last ned vår mobilbank
Full oversikt rett i mobilen - med alt du trenger i din bankhverdag:
Betalinger, overførsel, lån, forsikringer, fond, kredittkort, SnapCash og mye mer!
I mobilbanken kan du enkelt:
Se saldo og bevegelser på dine kontoer, kredittkort og lån.
Internett på telefonen (via trådløst nett eller mobilnettet)
Kan jeg endre PIN-kode?
Man kan endre PIN-kode etter man har aktivert hvis man ikke har valgt "Husk meg". Da vil velkomstskjermen alltid vises før man logger på. Da kan man aktivere på nytt og velge ny PIN.
Hva koster det å bruke mobilbank?
Det er gratis å bruke mobilbanken! Du må imidlertid være oppmerksom på at mobiloperatøren tar betalt for surfetid/nedlasting av data. I utlandet kan dessuten prisene for slik surfing være høye. Banken kan også ta betalt for enkelte tjenester. Se bankens prisliste.
Trenger jeg BankID?
Nei, ungdom under 15 år eller andre kunder som ikke har BankID kan bruke mobilbanken. Kontakt oss så sender vi en PIN-kode på SMS. Denne PIN-koden er gyldig i 10 minutter for aktivering av mobilbanken.
Trenger jeg BankID på mobil?
Du kan velge signerer med en 4-sifret PIN som du oppretter i nettbanken eller med BankID på mobil.
SMS tjenester
Med våre SMS-tjenester kan du overføre penger mellom egne kontoer, sjekke saldo og få oversikt over siste transaksjoner.
Du kan i tillegg sette opp automatisk varsling av for eksempel lønns- og pensjonsinnbetalinger og større utbetalinger.
Gir rask og enkel oversikt.
Varsling av store utbetalinger gir sikkerhet.
Tjenestene administreres i nettbanken, men kan også legges opp for kunder som ikke har nettbank.
Hva med sikkerheten?
Du må ha en 4-sifret PIN for å logge deg på. Når du skal betale bruker du samme PIN i tillegg til en engangskode du får som melding på mobilen. Dermed sikrer vi at det bare er du som kan bruke og betale fra mobilbanken.
Hva skjer hvis jeg bytter mobiltelefon, SIM-kort eller telefonnummer?
Mobiltelefon: Hvis du kun bytter telefon trenger du kun å laste ned mobilbanken på nytt
Telefonnummer: Ved bytte av telefonnummer må nytt telefonnummer registreres i nettbanken for at mobilbanken skal fungere. Mobilbanken er knyttet til ditt telefonnummer.
SIM: Du trenger ikke gjøre noe om du bytter SIM-kort så lenge du beholder telefonnummeret
Hvorfor får jeg ikke opp kontoer som jeg disponerer (barn, ektefelle etc.)?
For å få opp konti som du disponerer må du enten:
I nettbanken og aktivere appen på vedkomende avtale: velg Innstillinger – Mobilbank – Velg «Endre» under funksjon og «Endre» under PIN
Direkte i mobilbanken: valget finner du i verktøymenyen på oversiktsiden
Hvordan får jeg mobilbanken på iPad (nettbrett)?
Det er ikke laget en egen versjon for iPad, det betyr at om du vil ha mobilbanken på ditt nettbrett må du laste ned mobilversjonen (iPhone). I App Store søket endrer du enheter til "alle" og scroller ned for å finne mobilbanken for iPhone.
Om mobilbanken
I mobilbanken kan du enkelt:
Se saldo og bevegelser på dine kontoer, kredittkort og lån.